SC Announces Increased Insurance Benefits

Published: March 9, 2009 01:03 pm EDT

Standardbred Canada has announced increased insurance benefits for trainers, drivers and grooms

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Information regarding the benefits appears below in both English and French.


English Version

SC Announces Increased Insurance Benefits For Trainers/Drivers/Grooms

Standardbred Canada has good news for Members insured under the Tri-Part Accident Insurance Plan who are licensed with SC as Drivers, Trainers, Grooms or Officials.

Effective March 1st, 2009 when an injury results from a horse-related accident, the Weekly Indemnity Benefits will increase by approximately 20% as follows:

  • Drivers $260.00 per week from $220.00
  • Trainers & Officials $240.00 per week from $200 and
  • Grooms $200.00 per week from $165.00

Your Association and its Executive have been working to improve the insurance program Members enjoy as a benefit of their membership and licenses with Standardbred Canada and will continue to do so!

We take this opportunity to remind Members of the procedures to follow when a licensed Member is injured in a horse-related accident as follows:

  • It is imperative that claim forms be submitted to Standardbred Canada within 90 days of the onset of your disability. Please do not try to work through an injury…you may cause additional injury and you could jeopardize your claim for benefits.
  • If you have access to the internet, please download a claim form from SC’s website www.standardbredcanada.ca. Once completed, please fax the claim form to Lynda Kitts at 905-858-3111 and mail the original to Lynda at Standardbred Canada’s office at 1-2150 Meadowvale Blvd., Mississauga, Ont. L5N 6R6
  • If you do not have internet access, you can obtain a claim form by contacting Lynda Kitts by telephone 905-858-3060, or pick one up from the SC Field Rep at your local racetrack. Once completed, please fax the claim to Lynda and mail the original to her.
  • Upon receipt of your claim by SC, it will be documented and forwarded to Great West Life Insurance Company for processing and adjudication.
  • Please ensure that all questions on the claim form are answered and the form is completed in its entirety. This will permit the claim to be processed by Great West Life in a quick and efficient manner.

French Version

SC annonce l’augmentation des prestations d’assurance aux entraîneurs, conducteurs et palefreniers

Standardbred Canada a de bonnes nouvelles pour ses détenteurs de licence de conducteur, entraîneur, palefrenier ou officiel, couverts par le plan tripartite d’assurance accident.

En vigueur depuis le 1er mars 2009, les indemnités hebdomadaires versées en cas de blessure infligée lors d’un accident lié aux chevaux, augmenteront d’environ 20 % de la façon suivante:

  • Conducteurs: 260 $ par semaine (était 220 $)
  • Entraîneurs et officiels: 240 $ par semaine (était 200 $) et
  • Palefreniers: 200 $ par semaine (était 165 $)

Votre association, en collaboration avec son comité exécutif, a travaillé à l’amélioration du plan d’assurance dont ses membres jouissent à titre d’avantage relié à leur adhésion à Standardbred Canada et à leurs licences, et entend poursuivre dans cette voie!

Nous profitons de l’occasion pour rappeler aux membres, la procédure à suivre en cas de blessure suite à un accident lié aux chevaux:

  • Il est impératif de soumettre les formulaires de réclamation à Standardbred Canada dans les 90 jours de l’apparition de l’invalidité. N’essayez pas de travailler si vous êtes blessé… vous pourriez aggraver votre état et compromettre votre réclamation d’indemnité.
  • Si vous avez Internet, vous pouvez télécharger le formulaire de réclamation à partir du site Web de SC à l’adresse standardbredcanada.ca. Une fois complété, faites-le parvenir à Lynda Kitts par télécopieur au numéro 905-858-3111 et postez-lui l’original au bureau de Standardbred Canada au 1-2150 Meadowvale Blvd, Mississauga, Ont., L5N 6R6.
  • Si vous n’avez pas Internet, vous pouvez vous procurer un formulaire en téléphonant à Lynda Kitts au 905-858-3060, ou en demander un au représentant SC de votre hippodrome local. Une fois complété, envoyez-le par télécopieur à Lynda puis postez-lui l’original.
  • Sur réception de votre réclamation, SC la documentera et la fera suivre à Great West Life Insurance, pour traitement et règlement.
  • Assurez-vous d’avoir répondu correctement à toutes les questions du formulaire. Cela permettra à Great West Life de procéder rapidement et efficacement.
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