News From Attractions Hippiques

sulky-quebec.jpg
Published: April 8, 2009 10:12 am EDT

This morning, Trot Insider received a release from Attractions Hippiques shedding light on its objectives and modus operandi for the upcoming live racing meet at Sulky Quebec

.

Copies of the release in both English and French appear below.

Since an English version of the release was not sent, please note that the English version that appears below was obtained by utilizing an online translator.


English Version

On 7 April 2009

Attractions Hippiques is currently preparing the start of the new racing season set to begin May 28 in Quebec City. The Racing Department decided to issue this document to keep you aware of certain objectives and the modus operandi of Attractions Hippiques for the next racing season.

The basic approach adopted by Attractions Hippiques is based specifically on the client, which whom without our industry would not exist. To do this, Attractions Hippiques intends to be attentive to the needs and concerns of customers -- be it present or potential -- and take the necessary measures to meet and give them a positive image of harness racing and its various stakeholders. Attractions Hippiques will see that steps are taken to ensure that the integrity of racing in Quebec is guaranteed and that the horses are treated with respect. These measures will be announced shortly.

The budget we have allows us to offer average purses of $3,500 per race, for an average of $35,000 per program. Also, Attractions Hippiques has already set in motion a process to verify of the available pool of horses to help us better plan for the probable conditions of participation.

We invite you to prepare your permission to claim, if any, as valid Coggins test. From Attractions Hippiques' side, we will keep you regularly informed of the latest developments in our course of business via upcoming releases to help you plan your own activities.

See you soon.

The Racing Department


French Version

Le 7 avril 2009

Nous préparons actuellement le début de la nouvelle saison de courses qui doit débuter le 28 mai prochain à Québec. Le Département des courses a décidé d’émettre ce document afin de vous tenir au courant des objectifs et de certaines modalités de fonctionnement d’Attractions Hippiques pour la prochaine saison de courses.

L’approche fondamentale adoptée par AHQ repose spécifiquement sur le client, sans qui notre industrie ne pourrait exister. Pour ce faire, nous entendons être à l’écoute des besoins et des préoccupations des clients, existants ou potentiels, et prendre les mesures nécessaires afin de les satisfaire et de leur conférer une image valorisant les courses sous harnais et ses différents acteurs. Nous allons voir à ce que des mesures soient prises afin que l’intégrité des courses au Québec soit assurée et que les chevaux soient traités avec respect. Ces mesures vous seront communiquées sous peu.

Le budget dont nous disposons nous permettra d’offrir des bourses par course de 3 500$ en moyenne ou 35 000$ par programme. Également, nous avons déjà mis en branle un processus de vérification du bassin de chevaux disponibles afin de nous aider à mieux planifier les conditions probables de participation.

Nous vous invitons à préparer vos autorisations de réclamation, le cas échéant, de même que les tests Coggins valides. De notre côté, nous verrons à vous tenir régulièrement au courant des plus récents développements concernant nos activités de courses lors de prochains communiqués afin de mieux vous aider à planifier vos propres activités.

À bientôt.

Le Département des courses

Tags
Have something to say about this? Log in or create an account to post a comment.