SC Board Meeting Update
Standardbred Canada’s Board of Directors held the final quarterly meeting for 2021 on November 25 and 26 and are pleased to announce:
• Approval of the five-year Strategic Plan for 2022-2026 and Fiscal 2022 Strategic Plan
• Approval of the Fiscal 2022 Budget
In addition, the Board accepted and approved management’s recommendation for 2% inflationary fee increases in 2022, the first increase since 2019 and designed to respond to the 4.5% inflationary increase that is projected by the Bank of Canada in 2022. The Board also reviewed and increased the name change fee for horses under two years of age. The fee increases will be effective February 1, 2022. To view the complete fee schedule, click here.
In 2021, the Board reviewed the five strategic long-term objectives (listed below) to validate that each remains relevant, vital and on point to where the Standardbred Canada Board wants the Association to focus on given the sudden interruption of business caused by COVID-19 which wreaked havoc throughout the world.
The “Strategic Planning and Process Committee” included:
• Blair Corbeil, Chair, Active, Western Region
• Paul Ryneveld, Racetrack, Western Region
• Ian Fleming, Racetrack, Ontario Region
• Ann Straatman, Breeder, Ontario Region
• Ryan Clements, Active, Ontario Region
• Bill McLinchey, Racetrack, Ontario Region
• Guillaume Cayer-Richard, Breeder, Quebec Region
• Bruce Wood, Breeder, Atlantic Region
A synopsis of the Long-term Objectives under each Strategic Priority is listed below. To view the 2022-2026 Strategic Plan Dashboard, click here.
To view the 2022-2026 Strategic Plan in its entirety, click here.
1. Communications
Design and provide effective communication platforms focused on creating interest, awareness, and support for the Standardbred Industry.
2. Data Management
Through the development and implementation of a data management strategy, focus on capitalizing on existing and new technologies to better serve the needs of our members, industry & association.
3. Financial Sustainability
Focus on maximizing the potential of existing and new income revenue streams and identify and execute on ongoing operational efficiencies.
4. Membership/Customer Service Value
Continued innovation and implementation of enhanced and new member focused initiatives.
5. Stakeholder Relations
SC will represent membership at industry meetings and events and champion improvements for our members by facilitating and articulating their concerns, issues, goals and needs to industry and stakeholders.
Mise à jour de la réunion du conseil d'administration de SC
Le conseil d'administration de Standardbred Canada a tenu sa dernière réunion trimestrielle pour 2021 les 25 et 26 novembre et a le plaisir d'annoncer:
• L’approbation du Plan Stratégique de cinq ans 2022-2026 et du Plan Stratégique Fiscal 2022
• L’approbation du Budget Fiscal 2022
De plus, le conseil a accepté et approuvé la recommandation de la direction d'augmenter les frais de 2 % en raison de l’inflation de 2022. Ceci sera la première augmentation depuis 2019 et conçue pour répondre à l’anticipations inflationnistes de 4,5 % prévue par la Banque du Canada en 2022. Le conseil a également examiné et augmenté les frais de changement de nom pour les chevaux de moins de deux ans. Les augmentations de frais seront en vigueur le 1er février 2022. Pour consulter la liste des frais complète, cliquez ici.
En 2021, le conseil d'administration a examiné les cinq objectifs stratégiques à long terme (énumérés ci-dessous) pour valider qu’ils soit encore pertinent, vital et sur lequel le conseil d'administration de Standardbred Canada souhaite que l'Association se concentre compte tenu l'interruption soudaine des activités causée par la COVID- 19 qui a fait des ravages dans le monde entier.
Le « Comité de planification stratégique et de processus » inclus les directeurs suivant:
• Blair Corbeil, président, actif, région de l'Ouest
• Paul Ryneveld, hippodrome, région de l'Ouest
• Ian Fleming, hippodrome, région de l'Ontario
• Ann Straatman, éleveur, région de l'Ontario
• Ryan Clements, actif, région de l'Ontario
• Bill McLinchey, hippodrome, région de l'Ontario
• Guillaume Cayer-Richard, éleveur, région du Québec
• Bruce Wood, éleveur, région de l'Atlantique
Un résumé des objectifs à long terme de chaque priorité stratégique est présenté ci-dessous. Pour consulter le tableau de bord du plan stratégique 2022-2026, cliquez ici.
Pour consulter le Plan stratégique 2022-2026 dans son intégralité, cliquez ici.
1. Communications
Concevoir et fournir des plateformes de communication efficaces axées sur la création d'intérêt, de sensibilisation et de soutien pour l'industrie Standardbred.
2. Gestion des données
Grâce au développement et à la mise en œuvre d'une stratégie de gestion des données, concentrer sur la capitalisation des technologies existantes et nouvelles pour mieux répondre aux besoins de nos membres, de l'industrie et de l'association.
3. Viabilité financière
Concentrer sur la maximisation des revenues potentiels existants et nouveaux, et d’identifier et exécuter les efficacités opérationnelles en cours.
4. Adhésion/Valeur Service au client
La continuité d’innover et d’améliorer et de focaliser des initiatives pour les nouveaux membres.
5. Relations avec les parties prenantes
SC représentera et soutiendra les membres lors de réunions et d'événements de l'industrie en facilitant et en articulant leurs préoccupations, leurs problèmes, leurs objectifs et leurs besoins aux parties prenantes et à l’industrie.